Minggu, 22 November 2015

Obesiti dan Homeopati!

Obesiti dan Homeopati!

Definisi obesiti:

Terlalu banyak lemak badan ditakrifkan sebagai obesiti. Lebihan ini telah dipilih dengan bantuan Indeks Jisim Badan (BMI). Ia dikira dengan bantuan berat formula- dalam kilogram dibahagi dengan ketinggian dalam meter persegi. Jika BMI adalah 25 hingga 29, anda mempunyai berat badan berlebihan. Jika ia adalah 30 dan ke atas anda gemuk; atas 40 anda tdk sihat atau teruk gemuk.

Bayang anggun bukan sahaja dialu-alukan di tanjakan tetapi dalam industri kesihatan juga. Obesiti bukan sekadar masalah kosmetik tetapi menimbulkan beberapa penyakit. Yang paling penting, obesiti membawa kepada sindrom X, yang terdiri daripada 3 hipertensi utama ailments-, kencing manis, dan hiperkolesterolemia. Ini adalah penyakit yang membawa hingga akhir organ kerosakan dan akhirnya kematian. Malangnya cukup obesiti ancaman yang semakin meningkat hampir sama dalam membangunkan dan negara-negara membangun. Di Amerika Syarikat sahaja, 1 dalam 3 orang Amerika adalah obes.

Apa yang boleh dilakukan untuk melawan obesiti?

Tidak hairanlah semua ahli-ahli sains perubatan dan kesihatan cuba banyak untuk menamatkan ancaman obesiti dan menyelamatkan umat manusia daripada penyakit-penyakit yang berbeza-beza yang berkaitan dengannya. Juga disebabkan oleh peningkatan dalam jantung global dan orang kencing manis, beban kepada sumber kesihatan semakin meningkat. Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab setiap rakyat bertanggungjawab untuk memerangi obesiti.

Berikut adalah dua langkah asas yang perlu diambil untuk melawan obesiti:

(1) Pergi semula jadi: masalah utama yang telah menyebabkan banyak bencana yang kita beralih daripada alam semula jadi. Kita menyemai tabiat jahat makanan ringan, tabiat yang tidak aktif, dan pergantungan berlebihan pada mesin. Jika kita tidak mengubah apa yang dikenali sebagai gaya hidup bandar kita, kita tidak boleh mengatasi masalah obesiti.

(2) Memilih pilihan rawatan yang sihat: Dengan masalah ini meningkatkan obesiti, banyak pil diet telah membanjiri pasaran. Tetapi adakah mereka semua selamat? Penyiasatan mendapati bahawa pil diet banyak (orang-orang pada mulanya dipasarkan sebagai senjata terbaik untuk melawan obesiti) telah didapati mengandungi bahan kimia yang jahat dan bahan-bahan yang membawa kepada penyalahgunaan dadah dan kesan sampingan. Untuk kehilangan pound tambahan, kita pasti tidak mahu membebankan sistem kami dengan penghuni yang tidak perlu. Oleh itu, beberapa kaedah alternatif terapi seperti homeopati, yoga, Ayurveda dan lain-lain telah dipuji kerana keberkesanan mereka dalam lembut lagi berkesan merawat obesiti setiap katakan.

Bagaimana homeopati membantu?

Sebagai mod semula jadi terapi, homeopati adalah salah satu kaedah yang paling selamat rawatan untuk obesiti. Dos minit cairan homeopati adalah berkesan dalam mengubah kecenderungan badan secara positif supaya matlamat pengurangan berat badan dapat dicapai.
Preskripsi homeopati untuk obesiti terutamanya berdasarkan faktor penyebab. Jadi, dalam kes-kes obesiti patologi terhasil disebabkan oleh penyakit seperti masalah tiroid, PCOD, dan lain-lain, ubat-ubatan homeopati diberi bergantung kepada faktor-faktor ini dan gejala ciri-ciri mereka. Ini seterusnya oleh itu membantu menyembuhkan masalah asas.
Kebanyakan penyakit berkaitan obesiti dan obesiti adalah saling bergantung. Mereka menetapkan lingkaran setan di mana orang yang berputar tanpa bantuan. Tetapi dengan memenuhi semua masalah ini dengan preskripsi tunggal perubatan perlembagaan, homeopati hanya membantu untuk menetapkan perkara-perkara yang lurus dan membawa kembali keseimbangan.
The tinctures ibu digunakan dalam homeopati seperti Phytolacca berry, Fucus Vesiculosus, dan lain-lain bantuan dalam pengurangan sebenar di dalam lemak dan meningkatkan metabolisme, supaya lebih banyak lemak dibakar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar